Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Prestige 50

Új zászlóshajót avat a Jeanneau 2007-ben. Ez pedig a Prestige 50 sunbridge, vagyis egy kormányállással szerelt cirkáló. Érdekesség, hogy ezt a formát választották az új modell számára. Jobban megérteni a vezetők döntését, ha tudjuk, hogy a családban van egy - nemrég bemutatott - 46 láb hosszú flybridge-es hajó, így az új modell nem közvetlen versenytársa annak.

Ha már úgy adódott, hogy egy cég azonos vérvonalba tartozó, különböző méretű hajókat hozott egy időben a piacra, érdemes nagyon röviden összevetni általában a hajók paramétereit. A jachtokat legtöbbször a hosszuk alapján nevezik el, pedig nem ez a méret az, amely igazán megragadja egy hajónak a lényegét. Nem véletlen, hogy a biztosítótársaságok sokkal inkább a vízkiszorítás alapján kategorizálják őket. Miről is van szó? A harminc láb hosszú hajónál durván 1,6-szor hosszabb egy 50-es, háromszor olyan nehéz és négyszer annyiba kerül.
Egy ötven láb hosszú motoros vezetéséhez hajós tudásra van szükség. Túl vagyunk már azon a méreten, hogy ez a feladat "csak" szórakozás legyen. Kétségkívül nagy élmény egy ekkora gépet uralni, de tisztába kell lenni azzal, hogy egy egyhetes horvát tanfolyamon megszerzett tengeri vizsga nem ad elég muníciót ehhez a feladathoz. Több mint ezer lóerő mozgat tizenhárom tonnát.

 

Ezt a cirkálót is az olasz Garroni Design álmodta meg. Elegáns vonalak, szépen ívelt tető, finom részletek jellemzik. Jó ötlet a hátsó napozó alatt elhelyezett "garázs", ahol a keményfenekű gumihajónkat tárolhatjuk. Azzal aztán kiélvezheti azt a vízközeli száguldást a hajós, amit az ötvenes már nem adhat meg. A kishajónak a kiemelését és a helyére csúsztatását görgők segítik. Elegáns megoldás, mint ahogyan a hidraulikus passarella elrejtése is az. A fürdőplatform ezen a hajón is ötven centi széles, ami természetesen bőségesen elegendő. A bal oldalán van a fürdőlétra és itt lehet két lépcsőfokon keresztül arra a kis folyósóra jutni, ami elvezet a külső szalonba, vagy további lépcsőfokokon keresztül az orrfedélzetre. A jobb oldal felé indulva csak az orrfedélzetre lehet jutni, arra nem vezet út a kabinba. A külső szalon kör alakú, amelyet a hajó fara és a külső konyha felé megnyitottak. A konyhához tartozó asztal és szófa szintén egy félkört alkot. A két - egybe nyíló - helység között van egy lépcsőfoknyi szint különbség. Sok a szépen megmunkált műanyag, a padló tíkfával borított, az ülőgarnitúra finom anyaga kellemesen hűs a nyári melegben.
Úszás után az ember lezuhanyozik a hajó tatján, és a hűtőszekrényből kivett gyöngyöző pezsgőt iszogatva jól érzi magát. A nyitott tetőn át áramló gyenge szellő friss illatot hoz a partról. Nem kell sietni. Egy gombnyomás és az elektromos csörlő felhúzza a horgonyt, az elegáns piros fényekkel világító műszerfal ad csak tájékoztatást arról, hogy jár a motor. A gázkar előrenyomása után a hajó finoman megindul előre. Maga alá gyűri az orrhullámát és simán siklásba kezd. Könynyedén üti szét a hullámokat. A kikötő előtt, amikor levesszük a gázt a hajó gyorsabban megáll, mint ahogyan azt várnánk.

 

A kajütlejárat lépcsői egy fával gazdagon burkolt, csillogóan lakkozott szalonba vezetnek. Kényelmes ülőgarnitúra és tágas konyha van egymással szemben. Kétféle kialakítással rendelhető a hajó. Alapban kétkabinos kivitelt adnak. Valójában ez az elegánsabb. Itt két, pazar, egyenrangú tulajdonosi kabin van. Mindkettő önálló fürdőszobával, körbejárható franciaággyal és gardróbszekrénnyel van felszerelve. A háromkabinos kivitelben a hajó jobb oldalán, a hátsó fürdőszoba helyére építik a harmadik kabint, amelyben két ágy van. Ebben a verzióban az első kabin gardróbszekrénye helyére kerül át a második fürdőszoba.
Gyönyörű nagyhajó a Prestige 50-es. Hatalmas napozóágyakkal, kényelmes fotelekkel és egy jól kialakított kormányosállással. Az elektromosan nyitható keménytető nagyon jó megoldás, igazi alternatívát kínál a flybridggel szemben. Nem állítom, hogy jobb vagy rosszabb. Mindenesetre más, a hajónak kisebb az oldalmagassága, alacsonyabbra kerül a súlypontja és ezért jobban viselkedik, tehát hullámos vízen nagyobb sebességre képes. Az ötven éves Jeanneau ereje teljében van. 2007-ben összesen nyolc új modellt mutatnak be. Várhatóan ez a növekedés folytatódni fog a következő években.


Litkey
Fotó: Jeanneau

Technikai adatok
Teljes hossz:
15,36 m
Test hossz:
14,98 m
Szélesség:
4,36 m
Merülés:
1,05 m
Tömeg:
13 000 kg
Kabin:
2 vagy 3
Ágyak száma:
4 vagy 6
Víztartály:
640 l
Üzemanyagtartály:
1650 l
Motor:
2 x 575 LE
CE kategória:
B - 12 fő
Tervezte:
Garroni Design - Jeanneau Design

 

 

 

 

 

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink